Posejdon – Bóg mórz. Brat Zeusa i Hadesa. Mieszkaniec Olimpu i twórca Trójzębu Posejdona.

Dzieciństwo[edytuj | edytuj kod]

Posejdon urodził się jako starszy brat Hadesa i Zeusa. Ich ojciec, tytan Kronos, usłyszał od Wyroczni Aten, że któreś z jego dzieci przyniesie mu zagładę. Zjadał więc każde z nich. Każde, oprócz Zeusa, któremu udało się uniknąć śmierci z rąk ojca. Król Bogów wychował się na Wyspie Kreacji. Jako dorosły człowiek, postanowił zemścić się na ojcu. Uwolnil swych braci i rozpoczął walkę z tytanami. Najpierw była to mała potyczka, która zmieniła się w bitwę, a bitwa w wojnę. Wojnę to nazywa się Wielką Wojną.

Wielka Wojna[edytuj | edytuj kod]

Bogowie i tytani walczyli latami. Olimpijczycy przegrywali. Tytani mieli przewagę liczebną i siłową. Zeus stworzył więc Ostrze Olimpu - dużą klingę z niebieską oświatą i małą rękojeścią. Miecz miał taką moc, że zabił wszystkich tytanów, oprócz Atlasa, Kronosa i Gaji. Atlas za karę musiał podtrzymywać Sklepienie Niebieskie, a Kronos musiał taszczyć na swoim grzbiecie Świątynię Pandory. Gaja uniknęła kary, ale nie wiadomo dlaczego.Możemy się domyślać, że dlatego bo Gaja była babcią Zeusa

Wojna o Ateny[edytuj | edytuj kod]

Kratos dostał zadanie od bogów. Musiał zabić Aresa, który terroryzował Ateny. W nagrodę, miały opuścić go wizje mrocznej przeszłości. Gdy spartiata płynął na statku do stolicy Grecji, statek zaatakowała Hydra, legendarny morski potwór z wieloma głowami. Na początku Duch Sparty zabijał tylko te głowy potwora, które stawały mu na drodze, jednak Posejdon poprosił go o pomoc. Bóg Mórz dał mu też Furię Posejdona - moc magiczną, która razi przeciwników piorunami. Kratos zresztą i tak by zabił główną głowę Hydry, bo tam był kapitan statku, który miał klucz odblokowujący drzwi prowadzące do dalszej części statku.

Druga Wielka Wojna[edytuj | edytuj kod]

Kratos postanowił rozpocząć swą zemstę na bogach, cofając się do czasów Wielkiej Wojny. Gdy Kratos wspinał się z Gają na Olimp, Epimeteusza zaatakował Posejdon. Wpadł z nim do wody. Z rzeki wynurzył się już Bóg Mórz w formie Lewiatana, legendarnego stwora morskiego przypominającego konia. Monstrum zaatakowało Gaję. Kratos próbował jak najszybciej zrzucić Posejdona z ciała tytanki, ale to nie było takie łatwe. W końcu udało się wrzucić Lewiatana na pewne urwisko na Olimpie. Tam Kratos brutalnie wykończył Posejdona.