FANDOM

God of War – przygodowa gra akcji. Producentem jest Santa Monica Studios, a wydawcą Sony Computer Entertainment. Gra została wydana w Polsce i reszcie świata 22 czerwca 2005, a w Ameryce Północnej 22 marca 2005 roku.

Historia

Kratos, były spartański generał, zawarł z bogami olimpijskimi umowę - gdy on zabije terroryzującego Ateny boga wojny Aresa, to przebaczą mu jego przeszłość. Kratos wypływa do Aten. Najpierw jednak musi przepłynąć Morze Egejskie. Tam, statek zaatakowała Armia Umarłych, czyli armia Aresa. Jednak to nie wszystko. Statek nagle atakuje Hydra. Na początku Kratos się tym nie przejmuje, jednak Poseidon prosi spartiatę o zabicie jej. Po epickiej bitwie z Hydrą i zdobyciu Gniewu Poseidona, Kratos w końcu trafia do Aten. Tam spotyka Wyrocznię, która mówi mu, że by zabić Aresa potrzebna spartiacie będzie Puszka Pandory znajdująca się w Świątyni Pandory. Kratos dostaje się tam dzięki Pustyni Zgubionych Dusz. Po wielu trudach w świątyni, Kratos zostaje zabity przez Aresa i trafia do Hadesu. Jednak wydostaje się stamtąd i zabija Aresa. Bogowie wybaczyli spartiacie przeszłość, ale nie uwolnili od nękających go wizji. Postanawia on targnąć się na swoje życie. Jednak Atena go ratuje i robi z niego nowego boga wojny. Daje mu także Ostrza Ateny.

Bronie

Artefakty i umiejętności

  • Furia Zeusa
  • Głowa Meduzy
  • Armia Hadesa
  • Gniew Poseidona
  • Trójząb Posejdona